Enkelt knep för att massproducera din egen motivation!

Är du less på att aldrig hitta motivation?

Jag tänkte visa dig en enkel teknik som får dig att ”tillverka” egen motivation till att träna.

Den här tekniken kommer att göra det möjligt för dig att uppnå dina mål om din drömkropp.

Om du är riktigt trött på att aldrig ha motivation för att träna kan det här vara lösningen för dig.

Läs vidare om du vill lära dig knepet att sätta realistiska mål som du uppnår!

Tillverka din egen motivation

Har du någonsin undrat hur vissa kan vara så målinriktade, vara så starka och hålla ut i alla situationer?

Min gissning är att de automatiskt lärt sig att motivera sig själva. Att se ljuset vid tunnelns slut är något som hjälper en i de svåraste situationerna, speciellt när allting är som jobbigast.

Likadant som 1 + 1 = 2, så är ‘att lyfta tungt på gymmet’ + ‘kunna pusha sig själv i svåra situationer’ = STORA MUSKLER.

Men som alla vet är det inte alltid lika lätt att peppa sig själv i motgång eller liknande. Därför finns det en del knep som hjälper en bit på vägen!

Våran hjärna fungerar på ett mystiskt sätt, man ska inte ifrågasätta den för mycket utan bara hålla sig till det som är beprövat och funkar. Jag tvingar absolut inte dig till att göra något du inte vill, men jag rekommenderar att du släpper ner din defensiva sköld och åtminstone ger knepet ett försök under en tid.

Om det funkar för dig har du med dig ett starkt verktyg resten av livet. Du har absolut ingenting att förlora förutom ett par minuter av ditt liv! Fullföljer du knepet kan jag i alla fall garantera dig goda resultat.

Målmappen

En målmapp är en mapp på din dator där du samlar ett par bilder på din drömkropp. Här nedan ska jag förklara steg för steg hur du gör din målmapp och hur du använder dig av den för att få bästa resultat!

  1. Gör en mapp på skrivbordet, döp den till något passande eller ‘Målmapp’ om du inte hittar något annat.
  2. Hitta bilder på internet (t ex Google) på din drömkropp och exakt hur du skulle vilja se ut. Kopiera dessa bilder och klistra in dem i målmappen.
  3. Kolla på bilderna 2-3 minuter varje morgon och kväll. Du kan även blunda och tänka att du redan har den kroppen du önskar. Känn efter hur det skulle kännas att ha den kroppen och hur det skulle få dig att må.

Om du gör det här varje morgon och kväll, eller helt enkelt när du behöver bli lite motiverad, då kommer du att programmera om din hjärna och den kommer vara som ditt verktyg som hjälper dig att sträva efter dina mål.

Till en början kommer det kännas lite konstigt, men ju mer du använder dig av den här tekniken desto, bättre kommer den att fungera för dig.

Om du vill kan du även byta din bakgrundsbild på datorn eller mobilen till dina önskningar, då påminns du av dessa varje gång du tar fram mobilen eller sätter dig vid datorn!

Som du säkert räknat ut fungerar det här med andra saker i ditt liv också. Om du har ett drömhus du skulle vilja bo i eller kanske bilen du önskar att köpa! Dock får du absolut inte glömma att känna efter hur det skulle kännas att redan ha/äga det du önskar dig. Det är huvudsaken med knepet.

NU är det dags att agera för att dina önskningar ska gå i uppfyllelse. Börja gör det som krävs och sätt dig genast och hitta de bilder du vill efterlikna för att spara dessa i en mapp. Vänta inte, gör det nu på direkten!

Du måste ge den här tekniken lite tid, så ge den lite tid. Men om du fullföljer den så kommer du att bli chockad över resultaten!

Gilla om du tyckte om inlägget!
  • Facebook
  • Twitter

Skriv en Kommentar

Föregående inlägg:

Nästa inlägg: