Hur gör jag träning till en enkel rutin?

Efter den här snabbguiden som är i två delar kommer du att vara redo för ett första gympass och börja bygga muskler genast.

Har du någonsin känt dig obekväm när du tar av dig tröjan på stranden?

Är du rädd att bli uttittad av folk? Är trött på att känna dig mindre än alla andra?

Jag vet hur det känns, jag har varit där själv.

Större delen av mitt liv har jag känt mig obekväm när jag tagit av mig tröjan framför folk. Oftast lät jag till och med bli att göra det.

Hur många nyårsaftnar har du inte lovat dig själv att det kommande året ska bli ett bra år? Att du ska börja träna och bli stor så att du kan må bra?

Jag gick själv runt i flera år med tankarna om att börja gymma och bygga snygga muskler, som man kan vara stolt över.

Jag gjorde själv många försök att börja träna. Jag testade allt!

Jag har läst ett flertal träningsbloggar för att bli motiverad, försökte googla fram om hur man gymmar, men blev så överväldigad av information så man nästan spyr.

Inte bara att det finns mycket information att ta in, utan alla säger olika! Ingen hade lösningen för mig.

Jag var helt enkelt tvungen att lösa problemet för mig själv. Efter många försök och misslyckanden kom jag till sist på den magiska lösningen…

LÄR DIG HUR RUTINER FUNGERAR!

Hur många gånger har du känt dig supertaggad till att börja gymma, för att sedan låta denna motivation krossas i marken? Du kanske till och med började gymma en gång eller till och med ett par gånger. Men vad gör det när du inte kunde hålla motivationen uppe under en längre period?

För att verkligen få resultat av träningen måste man träna åtminstone en månad. Om snabba resultat är det du är ute efter måste du få in rutinen att ständigt besöka gymmet.

En rutin är som en helt vanlig handling, bara att den har upprepats så pass många gånger att det blivit till en rutin.

Du behöver inte slita dig i bitar för att göra din dagliga rutin, utan det är snarare så att du känner att något saknas om du inte får den gjort. Precis som du borstar tänderna varje kväll eller tvättar händerna efter du kissat.

Det tar nästan exakt 30 dagar att komma in i en ny rutin. Vare sig det handlar om att gå ut och springa med jämna mellanrum eller börja som en vardaglig aktivitet.

Du måste kämpa dig igenom de första 30 dagarna för att göra det till en rutin. Efter 30 dagar kommer du över gränsen då det inte är jobbigt längre.

Jag har kommit till det stadiet nu att jag inte längre kämpar med mig själv och tvingar mig bort till gymmet. Jag blir snarare galen om jag inte får mitt gympass avklarat. Det är en otroligt skön känsla och vem som helst kan uppnå det. Det gäller bara att stå ut dessa 30 dagar.

Nu vet du om det och du har möjligheten att se ljuset i tunnelns slut, därför kommer du lättare att pusha dig igenom dessa 30 dagar.

Så för att göra gymmandet till en rutin och till en del av din vardag ska du sätta dig nu och planera ett litet schema vilka dagar du ska besöka gymmet. Välj ut tre dagar i veckan och bestäm en EXAKT tid när du ska dit.

Detta måste du lova dig själv för det är otroligt viktigt, annars kommer inget att fungera och du kommer aldrig att klara dig igenom de 30 dagarna.

Gilla om du tyckte om inlägget!
  • Facebook
  • Twitter

Skriv en Kommentar

Föregående inlägg:

Nästa inlägg: